میز ها عناصر اصلی در هر فضای اداری هستند. کارمندان شما احتمالاً زمان زیادی را در حالت نشسته صرف می ‌کنند. بنابراین، منطقی است که روی میز هایی سرمایه گذاری کنید که کارمندان شما آن را دوست داشته باشند. میز های کارشناسی اداری جدا از این که برای نوشتن یا خواندن استفاده می ‌شوند، از رایانه، لپ تاپ، فایل، چاپگر، اسکنر و سایر موارد پشتیبانی می ‌کنند. قبل از خرید میز کارشناسی ملاحظات زیادی وجود دارد.

دفتر کاری که قرار در آن مدت های زیادی را صرف کار کردن کنید، باید طوری باشد که احساس خستگی به شما و کارکنانتان دست ندهد. دفتر کار از بخش ها و وسایل زیادی برخوردار است که شما باید برای کارکنان خود آن ها را فراهم کنید. میز کارشناسی مدرن یکی از این موارد است که به کارکرد بهتر کارکنان شما کمک زیادی خواهند کرد. در ادامه مقاله رایا سیستم به توضیح بیشتر به شما خواهد پرداخت .

میز کارشناسیمیز کارشناسی چیست؟

میز های کارشناسی معمولا برای کارکنان و کارشناسان شرکت ها طراحی می ‌شوند؛ این میز ها معمولا به گونه ای طراحی می ‌شوند که بتوانند نیاز های این افراد را به بهترین حالت ممکن برآورده سازند. علاوه بر این نیز، طراحی آن ها به گونه ای است که فضای زیادی را از دفتر کار فرد اشغال نکند.

همان طور که می ‌دانید، نظم و ترتیب جزو سرلوحه ی کار هر کارمند و کارشناسی است که در یک شرکت فعالیت می ‌کند. چنان چه کسی از نظم خوبی تبعیت نکند، مطمئنا در حین کار خود با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. تصور کنید که یک کارشناس اسناد و مدارک خود را به گونه ای قرار داده است که هیچ نظم و ترتیبی در چینش آن ها وجود ندارد؛ طبیعتا این فرد در پیدا کردن این اسناد با مشکل رو به ‌رو خواهد شد و وقت زیادی را صرف پیدا کردن آن ها خواهد کرد. افزون بر این نیز، کسی که از نظم و ترتیب در کار خود بهره ای نبرده باشد، دچار حواس پرتی و عدم تمرکز در کار خود خواهد شد و همین مسئله سبب کیفیت کاری وی را به وجود خواهد آورد.

شرکت های زیادی وجود دارند که به سفارش شما، انواع مدل میز های کارشناسی طراحی می ‌کنند. بسته به نیاز خود می ‌توانید میز کارشناسی ام دی آف، میز کارشناسی بزرگ، میز کارشناسی چوبی، میز کارشناسی دو طرفه و یا میز کارشناسی پایه ی فلزی را سفارش دهید. البته بسته به بودجه ی خود می ‌توانید گزینه های مختلفی را انتخاب کنید؛ به عنوان مثال چنان چه از بودجه ی اندکی برای این کار استفاده می ‌کنید، بهتر است میز کارشناسی دست دومی را خریداری کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که بسته به مدل های مختلف موجود در بازار، می ‌توانید میز کارشناسی ارزانی را هم پیدا کرده و از آن استفاده نمایید.

میز کارشناسینکات خرید میز کارشناسی استاندارد

به عنوان یک مدیر، به هنگام خرید یک میز کارشناسی استاندارد، باید به موارد زیادی دقت نمایید. به عنوان مثال در ابتدا باید ویژگی های آن میز را طوری در نظر بگیرید که برای نوع کار اداری شما در شرکت متناسب باشد. به عنوان مثال، شرکت های مخابراتی از میز هایی استفاده می ‌کنند که فقط فضای اندکی برای قرار دادن سیستم های کامپیوتری دارد. اما یک شرکت معماری، برای کارمندان خود باید میزی را انتخاب کند تا مهندس آن شرکت بتواند همزمان با استفاده از سیستم، بتواند نقشه های فکری خود را روی کاغذ پیاده سازی کند؛ این یعنی میزی که برای یک معمار انتخاب می ‌کنید، باید فضای بیش تری نسبت به میز یک کارمند پشتیبانی داشته باشد.

همان طور که گفته شد، میز کارشناسی مدرن با کیفیت باید با سبک کاری کارکنان شما مطابقت داشته باشد. برخی از کارمندان فقط روی رایانه کار می ‌کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است با کاغذ بازی بیش از حد کار کنند. البته این نکته را در نظر بگیرید که اکثر کارمندان از کامپیوتر و کاغذ بازی استفاده می ‌کنند و قبل از انتخاب میز اداری باید به این موضوع توجه کنید. این تضمین می ‌کند که شما روی میز هایی سرمایه گذاری می ‌کنید که با الگو های کاری منظم کارکنان شما همسو باشد. کارمندان شما قطعاً از کار کردن روی این میز ها لذت خواهند برد.

میز کارشناسیاستحکام

دومین موردی که در هنگام خرید میز های اداری مورد توجه قرار می ‌گیرد، قدرت ماندگاری طولانی مدت است. این اجازه می ‌دهد تا آن میز، وزن اقلامی را که کارمند استفاده می ‌کند تحمل کنید. میز باید وسایل سنگین از جمله کامپیوتر، چاپگر یا اسکنر را در خود جای دهد و محکم بماند. میز های با کیفیت پایین احتمالا بعد از چند ماه از هم می ‌پاشند. این کار کارمند را در معرض آسیب با آسیب احتمالی به تجهیزات اداری گران قیمت شما قرار می ‌دهد.

میز کارشناسیپیکربندی

میز های کارشناسی اداری پیکربندی های مختلفی هستند و خرید آن ها برای دفتر شما نیاز به بودجه ی قابل توجهی دارد. میز هایی را در پیکربندی  های مختلف انتخاب کنید تا نیاز های ارتفاعی مختلف کارکنان خود را برآورده کنید. تنظیمات مختلف میز اداری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • L شکل
  • U شکل
  • میز گوشه
  • میز وسط

میز کارشناسیطراحی

جدای از پیکربندی، انتخاب میز های کارشناسی با طراحی مناسب بسیار مهم است. پس از دوام و استحکام، بهترین میز ها باید با طوری طراحی شوند که فضای اداری شما را تکمیل کند. این ممکن است شامل انتخاب میز هایی برای مطابقت با دکوراسیون دفتر شما باشد. میز هایی که به خوبی با دکوراسیون داخلی دفتر شما مطابقت داشته باشند، محیط کار شما را جذاب تر می ‌کند.

میز کارشناسیفضا

هنگام انتخاب میز های کارشناسی اداری، فضای دفتر شما یکی از موارد مهمی می باشد که باید به آن توجه شود. اندازه ی فضای موجود اندازه ی میز های خرید را تعیین می ‌کند. یک دفتر کار بزرگ با فضای مناسب گزینه های مختلفی در انتخاب میز کارشناسی دارد. یک دفتر بزرگ می ‌تواند از یک میز مدیریت پشتیبانی کند در حالی که یک میز جمع و جور برای فضای کاری کوچک است. انتخاب میز اداری شما را می ‌توان با توجه به تعداد تجهیزاتی که کارمندان شما استفاده می ‌کنند، تعیین کرد. میز های کارشناسی بزرگ تر زمانی مناسب هستند که کارکنان به کامپیوتر، پرینتر، اسکنر نیاز داشته باشند و زمانی که کار های اداری زیادی را انجام می ‌دهند.

میز کارشناسیذخیره سازی

برای کارمندانی که کار های اداری را انجام می ‌دهند یا آن هایی که اقلامی برای نگهداری دارند، میز های کارشناسی با صندوق سه کشویی ایده آل هستند. این کشو ها برای ایمنی و حفظ حریم خصوصی باید دارای کشو های قفل شونده باشند. این اجازه می ‌دهد تا اسناد محرمانه، لوازم التحریر و برخی از وسایل شخصی را در آن ها نگه دارید. کشو ها همیشه اقلام کارکنان را ایمن و امن نگه می ‌دارند. کارمندان می ‌توانند برخی از وسایل شخصی و اسناد مهم را با خیال راحت در این کشو ها قفل کرده و روز بعد آن ها را پیدا کنند.

علاوه بر این، کشو های ذخیره سازی، به هم ریختگی را از میز دور نگه می ‌دارند. این به کارمند اجازه می ‌دهد تا در یک محیط سازمان یافته کار کند. یک دفتر تمیز و سازماندهی شده تأثیر بسیار خوبی به بازدید کنندگان و مشتریان بالقوه می ‌دهد. علاوه بر این ردیابی اسناد مهم با دانستن کشو خاص با پرونده هایی که کارمند به دنبال آن است آسان تر است. علاوه بر این، داشتن میز هایی با کشو که در آن وسایل شخصی را که کارمندان معمولاً در محل کار استفاده می ‌کنند، ایده ی فوق العاده ای است.

ذخیره سازی اقلام اداریسطح

قبلاً متوجه شده اید که چه قدر مهم است که میز هایی را انتخاب کنید که با سبک کاری کارمندان شما مطابقت داشته باشد. این نیاز به توجه به سطح میز نیز دارد. میز های اداری معمولاً از جنس فلز، شیشه، لمینت و چوب هستند. کارمندانی که زمان زیادی را صرف کار می ‌کنند به یک میز کارشناسی چوبی محکم نیاز دارند. این بیش تر برای مقاومت در برابر فشار وارد شده در حین کار مناسب است. از طرف دیگر، کارمندانی که معمولاً روی رایانه کار می ‌کنند، می  توانند از میز های کارشناسی فلزی شیک استفاده کنند.

طراحی دفترکارگزینه های جایگزین

برای یک محیط اداری مدرن‌ تر، گزینه های میز جایگزین بیش تری وجود دارد. میز های تاشو این امکان را به شما می ‌دهد که بعد از کار در یک دفتر کوچک فضای خالی ایجاد کنید. میز های قابل تنظیم به کارمندان این امکان را می ‌دهد که در حالت نشسته کار کنند و گزینه ای برای تنظیم میز ها برای امکان کار در حالت ایستاده وجود دارد. این ها به شما این امکان را می ‌دهد تا ساعت های طولانی تری بدون هیچ گونه درد در ناحیه ی کمر کار کنید. میز های ایستاده آسیب‌ های ناشی از کار را که ممکن است بر بهره‌ وری تأثیر بگذارد و هزینه ی زیادی در قبض‌ های پزشکی داشته باشد، محدود می ‌کند.

میز کارشناسیسخن پایانی

میز های اداری از مبلمان ضروری در هر محیط کاری هستند. این جا جایی است که کارمندان شما کار خود را از جمله ذخیره ی اسناد مهم و محرمانه انجام می ‌دهند. انتخاب میز در دفتر شما باید با سبک کار کارکنان مطابقت داشته باشد و در عین حال تکمیل کننده ی دکوراسیون داخلی دفتر شما باشد. انتخاب صحیح میز های اداری، دفتر شما را جذاب تر می ‌کند و بهره وری کارمندان را ارتقا می ‌دهد. یک فروشگاه معتبر مبلمان اداری دارای طیف وسیعی از میز های اداری متناسب با بودجه و نیاز کارکنان شما خواهد بود.