دکوراسیون تجاری چیست؟

دکوراسیون فضای تجاری به مکان هایی که در زمینه کسب و کار و فروش محصولات مختلف باشد فضای تجاری گفته می شود و به کسی که برای فضای تجاری طراحی های خلاقانه انجام می دهد، طراح دکوراسیون تجاری گفته می شود.این مکان های تجاری متناسب با نوع فروش محصولاتشان، به طراحی دکوراسیون اداری می پردازند و سبک های مختلفی را برای آن انتخاب می کنند. برای مثال دکوراسیون یک فضای سوپرمارکت با دکوراسیون فروشگاه ها و بوتیک ها  بسته به نوع تقاضا متفاوت است. مراکز یا مجتمع‌ های تجاری علاوه‌بر زیبایی و منحصربه‌فرد بودن، که باعث ماندگاری در ذهن افراد می‌ شود؛ باید طراحی کاربردی و اصولی داشته باشند و از تمام فضای داخل مجتمع، استفاده بهینه شده‌‌باشد.در حالت کلی، چنانچه طراحی فضای داخلی مراکز تجاری ، به درستی و حرفه‌ ای انجام شود، باعث رونق کسب‌وکار و افزایش درآمد خواهدشد؛ به‌همین دلیل بهتر است از طراحان ماهر و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید و در طراحی دکوراسیون این مراکز، بی‌گدار به آب نزنید. در طراحی دکوراسیون  داخلی ، مواردی مانند: نوع سبک، موقعیت و ابعاد مرکز تجاری، ویترین واحدها، مبلمان، کفپوش، نورپردازی، رنگ محیط، دیوارها و ستون‌ها، چیدمان، کیفیت مواد و لوازم تزئینی را با دقت بیشتری ارزیابی و انتخاب کرد.

تاریخچه مراکزتجاری

احداث اولین مراکزتجاری به مفهوم امروزی در ایتالیا وبه سال ۱۱۰میلادی در زمان امپراطوری تروژان باز می گردد. در این سال برده ای یونانی مرکز خریدی مجاور میدان عمومی شهر رم بنا نمود این مرکز در دوطبقه احداث گردید و در آن حجره ها به صورت ردیفی استقرار یافته و دارای سیستم تهویه بود.در قرون وسطی بازارهای خیابانی لندن، بازارچه های بلژیک و بازارهای خاور میانه شکل گرفت. بعد از جنگ جهانی دوم با حرکت و اسکان مردم در حومه شهرها مراکز تجاری نیز به این مکانها انتقال یافت که هدف آنها در دسترس بودن مشتریان بود که این تفکر تا امروز نیز ادامه یافته است.

طراحی دکوراسیون تجاری و مسکونی چه تفاوت هایی باهم دارند؟

طراحی دکوراسیون تجاری به دنبال طراحی فضا جهت کسب و کار است در صورتی که طراحی دکوراسیون داخلی، تمرکز روی طراحی خانه و آپارتمان ها را دارد.(بانک، هتل، رستوران، مرکز خرید، کتابخانه، بیمارستان، آزمایشگاه ها و…)

هدف طراحی دکوراسیون داخلی منازل، ساخت و طراحی فضایی امن، گرم و سرشار از انرژی می باشد. در صورتی که طراحی دکوراسیون تجاری به دنبال افزایش کسب و درآمد می باشد.

تاثیر ویترین در دکوراسیون مراکز تجاری

ویترین محلی بسیار مهم است به دلیلی که فروشندگان برترین و با کیفیت ترین محصولات و کالاهای خود را داخل ویترین قرار می دهند. پس به همین دلیل باید در چیدمان آن دقت بالایی داشت و از رنگ و متریال های خاصی برای جذب مشتری استفاده نمود. طرح، رنگ و قرارگیری مناسب دیوارها و ستون‌ها تأثیر زیادی بر ویترین واحدهای تجاری دارد علاوه ‌بر استفاده از سنگ و کاشی‌های تزئینی، قاب‌های کامپوزیتی یا کاغذدیواری‌های خاص بر روی دیوار، می‌ توان با نصب پوسترهای تبلیغاتی، زیبایی ویترین‌ها را چند برابر کرد. در طراحی فضای داخلی اماکن تجاری باید به اصول جذب مشتری، رنگ‌ فضا و نوع چیدمان توجه ویژه داشت. بهتر است حدود ۷۰ درصد فضا را رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش در برگیرد و ۳۰ درصد باقی‌ مانده را رنگ‌های شاد پر کنند. می‌ توان از رنگ‌های منتخب سال نیز در طراحی استفاده کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *