پارتیشن اداری امروزه تمام مدیران و کارفرمایان بر اهمیت و نحوه صحیح چیدمان و مبلمان اداری خود واقف‌اند.چراکه پارتیشن‌بندی صحیح ادارات باعث ایجاد محیط اداری با عملکرد بالا و بهبود روند انجام کار کارکنان ادارات و سازمان‌ها می‌شود. پارتیشن بندی ادارات موجب افزایش کارایی محیط اداره و افزایش بهره‌وری نیروها می‌شود در این مقاله قصد داریم علت و چرایی استفاده از پارتیشن بندی ادارات را بررسی نماییم تا بیشتر با اهمیت استفاده کردن از پارتیشن اداری در دکوراسیون اداری آگاه شویم.
تمام شغل‌هایی که از طریق یک محیط اداری و فضای بسته مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود می‌باشند با مزایای پارتیشن بندی اداری به‌خوبی آشنا هستند، حال اگر شما اطلاعات کمی در این زمینه دارید و قصد خرید محصولات یا اجرای پارتیشن اداری را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

مهمترین مزایای استفاده کردن از پارتیشن اداری

یکی از مهم‌ترین مزایا و کاربردهای پارتیشن بندی و تقسیم‌ فضا به بخش‌های متعدد است که با اجرای صحیح این پارتیشن اداری می‌توان امکان انجام چندین کار مجزا و جدا از هم را در فضای اداری میسر کرد و با جداسازی بخش‌های مختلف ادارات یا سازمان‌ها باعث ایجاد نظم و هماهنگی بین بخش‌های مختلف شده و این علاوه‌بر ایجاد فضای سازمانی زیبا و اصولی از طریق پارتیشن بندی می‌باشد.
مزیت دیگر پارتیشن بندی ادارات این است که به شما کمک می‌کند تا از فضای اداری و سازمانی خود بهترین استفاده را ببرید و به محیط بهینه‌شده و مفید برای انجام امور اداری دست یابید. این کار موجب می‌شود حتی در صورت رشد کار و نیاز به بخش‌های جدید فضای موجود برای این بخش و در اختیار داشته باشید و به‌راحتی کار و سازمان خود را ارتقا دهید.
علاوه‌بر مزیت‌های عنوان‌شده دلیل دیگر الزام استفاده از پارتیشن بندی ادارات ایجاد زیبایی محیط است که از نیازهای مهم یک فضای اداری شاداب و پویا با عملکرد و بهره‌وری بالا می‌باشد.می‌توان از پارتیشن اداری برای اجرای یک دکوراسیون اداری خوب و عالی استفاده کرد و بسیاری از توقعات و نیازات یک کارفرما و مدیر سازمان را برآورده کرد تا به طرح مطلوب ایده‌های کاری خود دست یابد.
ازآنجایی‌که در این پارتیشن ها تنوع بسیاری در طرح و رنگ و متریال وجود دارد که یک طراح و دیزاینر اداری می‌تواند به‌راحتی و با دست‌باز با توجه به محیطی که در حال طراحی و بازسازی آن است طرح ها و ایده‌پردازی خود را جامع عمل پوشانده و بهترین طرح و دکوراسیون اداری را برای فضای مورد نیاز پیاده‌سازی و اجرا نماید.همچنین این پارتیشن  بندی ادارات را می‌توان پس‌از طراحی و به دست آوردن ابعاد محیط به‌صورت اختصاصی سفارش داد و طرحی متناسب با فضا را ساخت.
مهم‌ترین مزیت و ویژگی دیگر پارتیشن  بندی ادارات که بسیاری از مدیران را مجاب به استفاده از آن‌ها می‌کند نصب سریع و آسان این تجهیزات می‌باشد که نیازی به تغییر موقت محل یا تعطیلی برای ایجاد تغییرات وجود نداشته باشد.
درنتیجه حمل‌ونقل آسان و مونتاژ جمع‌آوری راحت این پارتیشن اداری که موجب راحتی در تغییر محل اداره و انتقال آن‌ها به محل جدید می‌شود از دلایل مهم دیگری است که هر سازمان و اداره از پارتیشن بندی برای تفکیک و دکوراسیون اداری خود استفاده نماید.
پارتیشن اداری می‌تواند موجب ایجاد فضایی جداگانه و خصوصی برای کارکنان شده که همین امر موجب آرامش روانی و افزایش بهره‌وری و عملکرد کارکنان ادارات می‌شود. این افزایش احساس آرامش و امنیت به دلیل ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان از دلایل مهم دیگر اقبال مدیران برای استفاده کردن از پارتیشن اداری است .
گاهی در بیشتر ادارات بخش‌هایی وجود دارد که مثلاً ارتباط کمتری با سایر کارمندان و یا حتی ارباب‌رجوع دارد و این بخش‌ها معمولاً امور پشتیبانی و فعالیت‌های مهم و حساس سازمان شما را برعهده دارند که باید به‌خوبی از سایر بخش‌ها جدا شوند و مانع از ایجاد هرج‌ومرج و رفت‌ و آمدهای زیاد به این بخش‌ها شد تا در امور حساس اداری شما اختلال و مشکلی به وجود نیاید این امر باعث عدم اتلاف زمان و بروز اشتباهات براثر عدم تمرکز کارکنان می‌شود که در نهایت سود آن را کل سازمان و مدیران سازمان‌ها خواهند برد، لذا این دلیل نیز از دلایل مهم دیگری است که مدیران را مجاب به استفاده کردن از پارتیشن اداری می‌کند.
هر مدیری دوست دارد که کارمندش وظایفی را که به او محول شده‌است به‌خوبی و بی‌نقص انجام دهد، اما اگر شرایط و محیط کارمندان بهینه و مناسب نباشد بر روی تمرکز افراد بر کارشان تاثیرگذار خواهد بود و مسلم است که هر کارمندی که در محیطی امن و زیبا و پویا مشغول به کار باشد علاقه بیشتری به کار خود نشان داده و مدام به‌دنبال فرار از مسئولیت و محل کار خود نیست که این آرامش و احساس خوب را می‌توان از طریق اجرای یک دکوراسیون اداری مطلوب و متناسب با فضا به وسیله پارتیشن اداری و طراحی درست و اصولی جای‌گذاری آن ایجاد نمود و هیچ مدیری نمی‌تواند بدون ایجاد چنین فضا و محیطی به اهداف سازمانی خود دست یابد.
مزیت دیگری که استفاده کردن از پارتیشن اداری در محیط ادارات و سازمان‌ها دارد این است که در برخی از سازمان‌ها که رفت‌وآمد بالایی دارند و بسیار شلوغ و پرسروصدا هستند برای این‌که این شلوغی‌ها و سروصداها را برروی کار کارکنان تأثیر منفی نداشته باشد می‌توان از پارتیشن اداری متناسب استفاده کرد که باعث راحتی انجام امور تلفنی و پاسخ‌گویی به ارباب‌رجوع توسط کارمندان شده و مانع از ایجاد مزاحمت و بخش‌های متعدد یک سازمان با یکدیگر می‌شوند که هر بخشی می‌تواند وظیفه خود را به بهترین نحو و جداگانه از بخش‌های دیگر انجام دهد.

نکات مهم در انتخاب و استفاده از پارتیشن اداری

برای استفاده کردن از پارتیشن اداری و طراحی و پیاده‌سازی آن نکاتی نیز وجود دارد که بدون آن‌ها نمی‌توانید نتیجه مطلوبی از دکوراسیون اداری و پارتیشن‌بندی اداری خود به دست آورید.
یکی از این نکات این است که در ابتدای انجام پروژه از اهداف خود برای تقسیم‌بندی و جدا کردن فضا آگاه باشید و با آگاهی به این مسئله که هر بخش با چه فضایی برای چه کاری اختصاص داده شده‌است اقدام به تعیین ابعاد و تهیه و نصب پارتیشن بندی مناسب  ادارات نمایید، برای مثال در همان ابتدای پروژه باید بدانید که این پارتیشن‌بندی و تقسیم‌بندی فضا برای عایق‌بندی صوتی می‌باشد یا فقط جنبه تفکیک و جداسازی دارد ،زیرا درصورتی‌که هدف از آن عایق کردن صدا باشد نیاز است تا از پارتیشن‌های مثلاً دوجداره استفاده کنید که به‌لحاظ وزن و ابعاد و حتی هزینه و جابه‌جایی با پارتیشن‌های تک‌جداره تفاوت‌های بسیاری دارد که آگاهی از دلیل استفاده از آن ها مهم‌ترین نکته اجرای یک پارتیشن اداری متناسب با فضای اداره و سازمان شما می‌باشد.
بهترین ویژگی و قابلیت پارتیشن بندی ادارات درواقع قابلیت جدا کردن آن‌ها و جابجایی در محیط و نصب در نقاط دیگر می‌باشد که بدون هیچ تخریب یا اتلاف وقت و هزینه‌ای می‌توان بخش‌های جدید را انتقال و یا ایجاد نمود و از طریق ترکیب این پارتیشن‌ها با شیشه‌های رنگی و سایر موارد به ایجاد فضایی زیباتر و دکوراسیون جدید اداره یا سازمان کمک شایانی نمود.
نکته مهم بعدی در استفاده از پارتیشن‌های اداری تناسب این پارتیشن‌ها با رنگ و سبک سازمان و کار موردنظر می‌باشد که تاثیر بسزایی در زیبایی محیط سازمان و اداره خواهد داشت پس در هنگام انتخاب پارتیشن مناسب باید به نکاتی از جمله رنگ و شرایط سایر اجزاء اداره توجه داشته باشید و این نکته را که هرچه طرح سبک و ساده‌تر را استفاده کنید دکوراسیون اداری متناسب‌تری نیز خواهید داشت را مورد توجه قراردهید.
نکته مهم بعدی در انتخاب پارتیشن های اداری متناسب توجه به ابعاد و ارتفاع مورد نیاز برای پارتیشن‌ها میباشد که به این مفهوم است که در زمان انتخاب پارتیشن مناسب علاوه‌بر توجه به کارایی بالا و تناسب رنگ و سبک پارتیشن‌ها با فضای اداره و قابلیت‌های جابجایی و نصب راحت باید به ارتفاع دیوارها و ابعاد فضا نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بهترین انتخاب را در پارتیشن اداری خود داشته باشید ،مثلاً اگر قصد استفاده از پارتیشن اداری دوجداره برای عایق کردن صدا دارید این پارتیشن‌ها باید تا سقف امتداد داشته باشند که این مسئله محدودیت‌هایی را ایجاد خواهد کرد که شاید نتوان به‌راحتی از این پارتیشن‌ های اداری در نقاط دیگر استفاده کرد و آن‌ها را در محل جابه‌جا کرد و جای دیگری نصب کرد.
در آخر شایان‌ذکر است که گروه اجرایی رایا سیستم آماده ارائه تمام خدمات و محصولات مورد نیاز برای اجرای یک پارتیشن اداری متناسب با فضای اداری شما می‌باشد.