بشر امروزی به بحث زیبایی بصری در محیطی که در آن قرار دارد چه برای کار و چه برای استراحت توجه ویژه‌ای می‌کنند و همین امر باعث شده تا مشاغلی همچون طراحی دکور به وجود بیاید ،طراحان دکور در شاخه‌ های مختلفی فعالیت دارند که یکی از آن‌ ها طراحی دکوراسیون اداری است .

همه ما می‌دانیم که کارمندها بیشتر ساعات روز خود را در محل کار خود سپری می‌کنند پس محیطی که این افراد در آن مشغول به فعالیت هستند باید به‌ گونه‌ ای باشد تا روحیه آن‌ ها بالا بوده و احساس راحتی کنند تا بالا ترین بازدهی را داشته باشد پس دکوراسیون اداری یک مجموعه اهمیت بسیار بالایی در بازدهی کارمند های آن مجموعه دارد به‌ همین‌ منظور مدیران و مسئولین مربوطه شرکت‌ ها به این چالش بزرگ ورود کرده و قصد دارند تا از فضای خود هم بیشترین بهره‌ وری را داشته باشند و هم زیبا ترین دکور قابل‌ استفاده را برای کارمندان و ارباب‌ رجوع‌ ها در نظر بگیرند .

شاید اصلی‌ ترین نکته‌ای که در دکوراسیون اداری باید به چشم بیاید نظم هماهنگی و یکپارچگی در فضا باشد.

یعنی باید این یکپارچگی به گونه‌ای باشد که تضادی بین مبلمان اداری و دکور طراحی‌ شده وجود نداشته باشد به‌ طوری‌ که به چشم بیاید و توی ذوق بزند.

در واقع باید ابزار و وسایلی که در دکور و چیدمان وسایل استفاده کرده‌اید به‌ گونه‌ای باشد که از نظر رنگ و طراحی با یکدیگر همخوانی داشته باشد، صرفاً نباید که از یک‌ رنگ یا یک نوع طرح باشد همین‌ که آن‌ ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند کافی است اما اگر از این هماهنگی در طراحی با وسایل یکی و بالا باشد اتفاق جذابی محسوب می شود.

مورد بعدی که باید به آن اشاره کنیم فضا و محیطی است که شما در اختیار دارید و البته نوع فعالیتی که در آن می‌خواهید انجام دهید دکوراسیون اداری طراحی‌ های مختلفی دارد مثلاً برای یک ساختمان پزشکان طراحی و دکور کاملاً متفاوت با یک ساختمان مهندسی و یا دفتری در نظر گرفته می‌شود پس نوع فعالیتی که شما دارید کاملاً در طراحی این دکوراسیون اهمیت دارد و همچنین میزان متراژی که شما در اختیار طراح دکور قرار می‌دهید که آن باید بسته به اندازه‌ی محیط شما شروع به طراحی کردن کند تا به‌ اصطلاح نقطه‌ی پرت و غیر قابل‌ استفاده ای در فضای شما وجود نداشته باشد و شما بهترین کارایی را از فضای خود داشته باشید چرا که محل کار در واقع خانه‌ی دوم انسان است و همان‌ طور که گفتیم کارمند ها بیشتر ساعت روز خود را در این محل سپری می‌کنند و به طبع هر چقدر آن‌ ها راحت‌ تر باشند و با فضا احساس راحتی بیشتری کنند بازدهی بیشتری برای شرکت شما خواهند داشت.

بیایید برخی از المان‌ های موجود در طراحی دکوراسیون اداری را با یکدیگر مرور کنیم:

  • فضا و محیط تان را تا حد امکان باز بگذارید

به این معنا که از استفاده از لوازم غیر ضروری حتما اجتناب کنید، در واقع این مفهوم به معنی آن است که مهم نیست که فضای شما از لحاظ اندازه و محیط کوچک یا بزرگ باشد مهم این است که شما بهترین طراحی را در نظر بگیرید و فضای باز در اختیار کارمندان خود قرار دهید مثلاً اگر فکر می‌کنید با جا به‌ جا کردن قفسه پرونده‌ ها یا جا به‌ جا کردن پارتیشن‌ ها فضای برای شما باز تر و مطلوب‌ تر می‌شود حتما این کار را انجام دهید چرا که باز بودن این فضا و تاثیر بصری که بر چشم کارمندان و ارباب‌ رجوع می‌گزارد بسیار بالا است و می‌تواند راندمان کار شما را نیز تغییر دهد و همچنین فضای شما را در صورت کوچک بودن با یک طراحی درست بزرگ‌ تر نشان دهد.

  • از نور زیاد غافل نشوید

همه ما می‌دانیم که نقش نور در زیباسازی و همچنین جذاب کردن یک محیط چقدر بالا است امروزه در سراسر دنیا نورها برای جلوه دادن به یک طراحی نقش اول را بازی می کنند و نمی‌شود اهمیت بالای آن‌ ها را انکار کرد پس سعی کنید از نورهای زیاد و زیبا در فضای خود استفاده کنید این کار باعث می‌شود تا محیط شما شاد تر شود و انرژی بیشتری در محیط شما برقرار گردد که باعث بالا رفتن راندمان کاری‌ تان نیز خواهد شد البته اگر در محیط کارتان پنجره وجود دارد سعی کنید از نورهای طبیعی استفاده کنید و با ابزار آلاتی که نور های طبیعی را به بالاترین شکل ممکن درمی‌آورند محیطتان را شاد تر کنید شما می‌توانید در دکور خود از رنگ‌ های شاد استفاده کنید و نور طبیعی که از پنجره رد می‌شود جذابیت این رنگ‌ ها را بیش‌ از پیش نمایان سازد که این امر قطعا باعث آرامش و خوشحالی کارمندان و ارباب‌ رجوع های شرکت شما خواهد شد.

  • از مبلمان اداری باکیفیت نسبت‌به طراحی دکوراسیون اداری تان استفاده کنید

شما باید از مبلمانی با کیفیت و راحت نسبت‌ به نوع فعالیتتان و هم چنین طراحی‌ای که در دکوراسیون اداری برای شما شکل‌گرفته استفاده کنید تا همه فضا بیش‌ از پیش برای شما جذاب‌ تر و به‌ اصطلاح با کلاس تر نیز شود.

  • برندتان را فراموش نکنید

زمانی‌ که در مورد یک کسب‌ و کار حرفه‌ای صحبت می‌کنیم طراحی دکوراسیون اداری آن نیز باید به‌ گونه‌ای باشد تا برند آن شرکت در سرتاسر طراحی به‌ طوری‌ که چشم را اذیت نکند و البته بزرگ باشد دیده شود پس سعی کنید در طراحی دکوراسیون اداری تان از برندتان حتما استفاده کنید و از رنگ‌ هایی استفاده کنید که می‌تواند جاذبه بیشتری برای ارباب‌ رجوع ایجاد کند و چه بهتر می‌شود که در این برند از ترکیب دو رنگ متضاد استفاده شود مثل سیاه و سفید آبی و قرمز و غیره …

  • فضای کافی را برای کارمندان‌تان ایجاد کنید

سعی کنید حریم خصوصی به کارمندان خود بدهید و کاری کنید که آن‌ ها در محیط خود به‌ راحتی مشغول به کار شوند این کار باعث می‌شود تا آن‌ ها با خیال راحت آرامش و به‌ دور از استرس فعالیت خود را بالا ببرند امروزه در دکوراسیون اداری معمولاً از پارتیشن‌ های شیشه‌ای استفاده می‌شود که اندازه‌ های مشخص دارد اما یک حریم خصوصی و فضای خصوصی در اختیار کارمندان قرار می‌دهد تا آن‌ها به کار خود بپردازد و همچنین در فضا صرفه‌جویی بسیار زیادی نیز انجام می‌دهد و طراحی بسیار زیبایی هم دارد.

  • هر چیزی که باعث بالا رفتن روحیه کارمندان‌تان می‌شود را در دکوراسیون داخلی استفاده کنید

شما می‌توانید برای بالا رفتن روحیه کارمندانتان در دکوراسیون اداری خود از عناصری چون گل‌ و گیاه – تابلوها نقاشی و عکس – موسیقی آرام و دیگر المان‌ های آرامش‌ بخش استفاده کنید تا محیط و بستری بسیار بهتر برای خود و همکارانتان ایجاد کرده باشید.

ما در گروه مبلمان و دکوراسیون اداری رایا سیستم با سال‌ ها تجربه در خدمت شما هستیم تا بهترین و زیباترین دکوراسیون اداری را نسبت‌ به نوع فعالیتتان تقدیم شما کنیم شما می‌توانید جهت دیدن نمونه کار های مجموعه از پست‌های اینستاگرام مجموعه دیدن نمایید و نقطه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید یا با رفتن به صفحه اول سایت از قسمت دکوراسیون اداری نمونه‌های ما را تماشا کنید همچنین در صورت تمایل به همکاری و یا گرفتن مشاوره می‌توانید با مشاورین و متخصصین با تجربه مجموعه ما از طریق راه‌ های ارتباطی که برای شما عزیزان در نظر گرفته‌ شده تماس حاصل نمایید.

سپاس که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید.